.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بالاخره موزه‌ي نيما يوشيج افتتاح مي‌شود

به گفته‌ي معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان مازندران، سرانجام پس از گذشت چند سال، موزه‌ي نيما 31 ارديبهشت‌ماه به‌مناسبت روز جهاني موزه‌ها با حضور رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كشور افتتاح مي‌شود.

مهدي ايزدي در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ميراث فرهنگي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، يادآوري كرد:‌ خانه‌ي اجدادي نيما يوشيج در سال 1207 هجري قمري توسط پدربزرگ او ساخته شد و از سال 1368 در اختيار سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري قرار گرفت. مرمت اين ساختمان از همان سال 1368 آغاز شد و پس از آن، در مراحل مختلف ادامه يافت و سالانه اعتباري براي حفاظت از آن تخصيص داده مي‌شد.

وي اظهار داشت:‌ در اين ساختمان، عمليات ديوارچيني، استحكام‌بخشي،‌ كف‌سازي، گچ‌كاري، نقاشي، نورپردازي و نصب ويترين انجام شده است.‌ علاوه بر اين موارد،‌ سقف نيز به‌شكل كامل عوض شده است.

ايزدي با اشاره به وسعت حدود 700 متري بنا، گفت:‌ قسمتي از ساختمان به‌عنوان كتابخانه‌ي تخصصي نيما تجهيز مي‌شود. هم‌چنين قرار است، اسناد و عكس‌هاي مربوط به نيما نمايش داده شوند.

معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مازندران با اشاره به اين‌كه خانه‌ي نيما در روستاي يوش قرار دارد، افزود:‌ بافت اين روستا، تاريخي و حدود 40 هكتار است كه عمليات نقشه‌برداري در آن انجام شده و در مرحله‌ي ثبت در فهرست آثار ملي كشور است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.068 seconds.